donderdag 9 mei 2024 om 11:30

Grote Kerk: Hemelvaart - PGB brede dienst
Voorganger(s): ds. F. Omvlee

Op Hemelvaartsdag, donderdag 9 mei, is er voorafgaand aan Breda Jazz de traditionele gospeldienst in de Grote Kerk, georganiseerd door de Raad van Kerken. Dit jaar werkt Gospelformatie JOY! mee aan deze dienst. JOY! werd in 1998 opgericht en is door de jaren heen uitgegroeid tot een professionele gospelgroep met vele concerten in binnen- en buitenland en optredens op radio en TV. De tien zangers van JOY! halen hun inspiratie uit zowel moderne gospels (van o.a. Israël Houghton, Kirk Franklin, LCGC en Kurt Karr) als bekende traditionals zoals ‘Oh Happy Day’ en ‘This Little Light of Mine’.

Vanuit de Bredase kerken zijn de voorgangers in deze dienst: Norbert Schnell (vicaris-generaal van het bisdom), Hans van der Meulen (voorganger van de Evangelische Kerk Jefta) en Ton van Prooijen (predikant van de Protestantse Gemeente Breda). Aart Bergwerff, de organist van de Grote Kerk, zal tijdens deze dienst ook spelen.